t/h/k
			
	Divadlo ako hlas marginalizovaných: potreba systematickej podpory inkluzívnych divadiel na Slovensku
			Slovenské divadlá zdravotne znevýhodnených vo svojej tvorbe sledujú podobné ciele, ale dosahujú rozdielne výsledky. V súčasnosti na Slovensku ...
		
	
	
	6. 10. 2025 |
Metóda psychofyzického tréningu Phillipa Zarrilliho
			Stav predexpresivity (predvýrazovosť) je východiskovým bodom pre herecké konanie. Je to stav, v ktorom sa v tele herca či performera začne ...
		
	
	
	1. 8. 2025 |
Štyridsať rokov (s) GUnaGU
			Divadlo GUnaGU patrí na slovenskej divadelnej scéne k fenoménom. Nielen pre dĺžku svojho štyridsaťročného pôsobenia, vďaka ktorej sa radí ...
		
	
	
	29. 7. 2025 |
Malý sumár veľkého herca
			Je len málo slovenských hercov, ktorí dokázali na poli divadla, filmu a televízie dosiahnuť a najmä herecky obsiahnuť také méty ako Štefan ...
		
	
	
	2. 4. 2025 |
Nad prekladom súčasnej gruzínskej drámy
			Gruzínsko, Gruzínci a ich predkovia vždy patrili do historicko-kultúrneho areálu Európy. Od bájnej Kolchidy, kde už v 8. storočí pred naším letopočtom ...
		
	
	
	28. 3. 2025 |
„Jednoduchý chlapec“ aj národný poklad
			Keď sa na Slovensku povie pantomíma, väčšine okamžite napadne meno Milan Sládek, a to dokonca aj tým, ktorí do divadla nechodia tak často. Tento, ...
		
	
	
	21. 2. 2025 |
Dočasné formy performatívneho priestoru
			V úvodnom texte ku knihe Event Cities od jedného z najvýznamnejších architektov dvadsiateho storočia Bernarda Tschumiho je badateľný odklon od ...
		
	
	
	14. 2. 2025 |
Súčasné nezávislé bieloruské divadlo: dejiny, zlatý vek a súčasný stav
			Súčasné nezávislé bieloruské divadlo sa rozvíja už takmer štyridsať rokov a za ten čas prešlo nielen obdobím hlbokého úpadku, ale tiež etapou ...
		
	
	
	22. 11. 2024 |
8 otázok o platforme Mliečne zuby
			Platforma Mliečne zuby funguje pod Divadelným ústavom a Štúdiom 12 od roku 2007 na podporu vzniku inscenácií mladých tvorcov a tvorkýň. Jej ...
		
	
	
	31. 10. 2024 |
Od absurdity k chaosu
			Keď pri príležitosti newyorského naštudovania Stoppardovej trilógie Breh utópie vyšiel v The New York Times rozsiahly zoznam „povinnej“ literatúry ...
		
	
	
	21. 10. 2024 |
Úvahy k storočnici Pucciniho smrti
			Giacomo Puccini tvoril v čase, keď sa začala hlásiť o slovo operná moderna (Debussyho Pelleas a Melisanda, Straussova Elektra, Schoenbergov Pierrot ...
		
	
	
	30. 9. 2024 |
Divadlo v rukách turizmu
			Letné mesiace zväčša prajú relaxačným témam, ktoré zdanlivo nemajú spoločensko-politický dosah. Ak na chvíľu odfiltrujeme prebiehajúci konflikt na ...
		
	
	
	13. 9. 2024 |
Umelá inteligencia a divadelné umenie
			Za posledných pár rokov pozorujeme prienik rôznych foriem umelej inteligencie do každodenného života, ale aj umenia. Katalyzátorom „novej éry“ sa stala ...
		
	
	
	19. 8. 2024 |
SkRAT - dvadsať rokov divadla a našich osobných dejín
			Inscenácie Divadla SkRAT, jedného z najvýznamnejších slovenských nezávislých divadiel, zachytili „genius loci“ osobných až intímnych sfér života bežných ...
		
	
	
	30. 7. 2024 |
Vráťme sa k zdroju
			Príhovor Wole Soyinku na otváracom ceremoniáli festivalu Nová dráma / New Drama 2024.
		
	
	
	22. 7. 2024 |
Na ceste k divadlu svedomia
			Úvodný text Wole Soyinku pre festival Nová dráma/New Drama 2024
		
	
	
	22. 7. 2024 |