o nás

Časopis  kød – konkrétne ø divadle vychádza od roku 2007 ako jediný mesačník o profesionálnom divadle na Slovensku, ktorý sa venuje kritike, reflexii, trendom, histórii i teórii divadla. Vo svojich rubrikách prináša recenzie na najnovšie inscenácie a divadelné publikácie, rozsiahle rozhovory s profilovými osobnosťami (nielen) slovenského divadla, ako aj informácie o aktuálnom dianí v kultúrnej politike.

Od čísla 4/2024 prešiel časopis do elektronickej podoby.

Redakcia si vyhradzuje právo rozhodovať o uverejnení neobjednaných príspevkov. Preberanie materiálov je možné len s písomným povolením vydavateľa.

Jednotlivé články vyjadrujú názory autorov a nemusia sa stotožňovať so stanoviskami redakcie a vydavateľa.

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie textovej alebo obrazovej časti tohto obsahu sa nesmie reprodukovať, uchovávať v rešeršných systémoch ani prenášať nijakým iným spôsobom vrátane elektronického, fotografického či iného záznamu bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa.

redakcia

Šéfredaktorka a divadelná kritička

Alexandra Rychtarčíková

Vyštudovala divadelnú dramaturgiu a dramatickú tvorbu na DF VŠMU a klasickú filológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. V roku 2024 absolvovala doktorandské štúdium na Katedre divadelných štúdií DF VŠMU. Zúčastnila sa na viacerých medzinárodných teatrologických konferenciách, napríklad na Akadémii umení v Banskej Bystrici (2021, 2022), DAMU (2022) a UPJŠ v Košiciach (2023). V rámci doktorandského štúdia pedagogicky spoluviedla Ateliér tvorby divadelného periodika ‒ časopis Reflektor. Ako dramaturgička má viacero skúseností na nezávislej (činohernej aj tanečnej) scéne. Pravidelne prostredníctvom recenzií reflektuje súčasné slovenské divadlo. Bola tiež členkou redakcie festivalových žurnálov na festivale Dotyky a spojenia, členkou odbornej poroty na festivaloch amatérskeho divadla, ako aj prednášajúcou hostkou o antickom divadle na niekoľkých divadelných podujatiach. Venuje sa výskumu antickej drámy a divadla a ich recepcii v 20 a 21. storočí.

Odborná redaktorka

Martina Havierová

Vyštudovala divadelnú dramaturgiu a dramatickú tvorbu na DF VŠMU. Ako režisérka a dramaturgička pôsobí predovšetkým na poli nezávislého divadla a zaoberá sa primárne autorským divadlom a inscenovaním pôvodných dramatických textov alebo nových adaptácií starších diel. Je autorkou niekoľkých dramatických textov, ktoré boli inscenované väčšinou v autorskej réžii alebo spracované do podoby rozhlasových hier. Jej dramatický text Laura a jej (náš) svet bol ocenený Cenou Rádia Devín a Cenou Štúdia 12 v súťaži Dráma 2020. Okrem dramatických textov sa príležitostne venuje písaniu prózy a poézie, za ktorú získala Cenu Rudolfa Fabryho. Časopisecky reflektuje súčasné slovenské divadlo, so zameraním na nezávislú scénu a feministické divadlo.

kontakty

Máte návrh alebo ponuku na zaujímavý príspevok? Chceli by ste sa podeliť s dojmami o časopise kød a jeho článkoch, reagovať na obsah, ktorý sme v našom časopise zverejnili? Chcete na obálkach kød-u uverejniť reklamu inscenácie, festivalu, akcie, konferencie... alebo vstúpiť do mediálnej spolupráce? Máte záujem o výtlačok alebo scan konkrétneho článku alebo o niektoré zo starších čísel? Máte nejaké otázky, návrhy alebo poznámky?
Napíšte nám! Tešíme sa na vaše podnety.

EV 293/24/EPP
ISSN 2989-3666

Vydáva
Divadelný ústav
Jakubovo námestie 12, 813 57 Bratislava
IČO 164691

Divadelný ústav je štátnou príspevkovou
organizáciou zriadenou Ministerstvom kultúry
Slovenskej republiky
Šéfredaktorka a divadelná kritička
Alexandra Rychtarčíková
Odborná redaktorka
Martina Havierová
Sociálne siete