Ako zrelý autor však Stoppard nepresunul svoj záujem iba k vedeckým, filozofickým a historickým témam, ale zároveň sa v neskoršej tvorbe prestal brániť citu, a ak dovtedy pôsobili jeho hry emocionálne utiahnuto až chladne, najneskôr od The Real Thing (To pravé) z roku 1982 do nich vnáša aj ľúbostné a sexuálne motívy (no bez toho, aby sa z nich vytratila jeho typická komika a inteligentná duchaplnosť).

Po prvý raz sa mu vedu a cit veľmi úspešne podarilo skĺbiť práve v Arkádii, hrez roku 1993, ktorá tak rieši nielen druhý termodynamický zákon, veľkú Fermatovu vetu a teóriu chaosu, ale aj ľúbostné vzťahy vo všetkých možných podobách, od platonickej lásky až po čisto sexuálne one-night stands. Ani jedno, ani druhé však nestojí v centre jej pozornosti. Dokonca ani tretie, teda ich protichodnosť v podobe protikladu medzi klasickým a romantickým, rozumom a citom, ktorý bol ...

ešte nemáte predplatné?