„V súčasnom svete, v ktorom sa zo železničných staníc stávajú múzeá a z kostolov nočné kluby, staré stabilné súradnice prestávajú platiť. A v tomto svete, v ktorom letiská integrujú herne, kiná, kostoly, obchodné centrá, sa mesto ako komplexná a interaktívna sieť udalostí stáva relevantným referenčným bodom. Toto prelínanie prvkov vedie k novým sociálnym vzťahom, ktoré menia kedysi stabilné kontúry inštitúcií a urýchľujú proces zmien. Narušujú a znetvorujú, ale zároveň aj rekonfigurujú a tým poskytujú bohatú zmes skúseností, ktoré nanovo definujú mestskú aktuálnosť: mesto-udalosť, udalosť-mesto,"1 píše v knihe Event Cities Bernard Tschumi.

Ako však môžu architekti na Slovensku prispieť k vytváraniu interaktívnejších, adaptabilnejších a dynamickejších kultúrnych priestorov, ktoré zodpovedajú súčasným očakávaniam a preferenciám?

Možno dokážu byť odpoveďou na dané otázky „dočasné formy performatívneho priestoru“. Tento pojem, ktorý sme postupne upravovali, ...

ešte nemáte predplatné?