Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky online predplatného e-časopisu kød – konkrétne ø divadle Divadelného ústavu


Prosíme vás, aby ste sa dôkladne oboznámili s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) a s dokumentmi, na ktoré odkazujú (Cenník, Zásady nakladania s osobnými údajmi užívateľov) ešte pred nákupom spoplatnenej služby e-časopisu kød – konkrétne ø divadle. Týmito podmienkami budete viazaní počas celého jej trvania. Akceptovaním týchto VOP a aktiváciou služby dôjde medzi nami ako predávajúcim a vami ako zákazníkom k uzavretiu zmluvy o službe poskytovanej na internetovom portáli www.casopiskod.sk, ktorý patrí Divadelnému ústavu, ako je uvedené nižšie (ďalej len „zmluva o službe“ alebo „zmluva“).

Predávajúci:

Divadelný ústav

Jakubovo námestie 12

813 57 Bratislava

Tel: +421 2 2048 7111

E-mail: du@theatre.sk

OR: MV SR, VVS/1-900/90-11448

IČO: 00165516

DIČ: 2020786938

I. Služba

  1. Službou sa rozumie:
    • poskytovanie prístupu k digitálnemu obsahu e-časopisu kød – konkrétne ø divadle prostredníctvom nášho systému do spoplatnených sekcií internetového e-časopisu kød – konkrétne ø divadle Divadelného ústavu (predplatné).
    • poskytnutie prístupu k obsahu archívu starších vydaní časopisu kød – konkrétne ø divadle v digitálnej forme.
  2. Rozsah a obsah spoplatnenej služby sa neustále mení, preto nie je súčasťou služby garancia, že počas trvania služby sa jej rozsah a obsah nezmení, resp. nebude sa odlišovať od rozsahu a obsahu aktuálneho v čase objednania služby. Služba poskytovaná predávajúcim je digitálnou službou podľa § 119a ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“).
  3. Spoplatneným digitálnym obsahom sa rozumie obsah v spoplatnených častiach na internetovom portáli www.casopiskod.sk, ktorý sa stáva pre kupujúceho viditeľným v plnom rozsahu po zaplatení príslušného poplatku.


II. Informácie o funkčnosti a kompatibilite

  1. Na prístup do spoplatnených sekcií e-časopisu prostredníctvom internetového portálu www.casopiskod.sk Divadelného ústavu bude z vašej strany spravidla potrebné použiť prístupové údaje. Takýmito údajmi môžu byť e-mailová adresa a heslo, aktivačný kód a pod. Ak nepoužijete správne prístupové údaje, nemôžeme vám garantovať prístup k službe.
  2. Na funkčnosť služby je okrem toho nevyhnutná podpora Javascriptu vo vašom zariadení, resp. plná funkčnosť Javascriptu.


III. Cenník

  1. Aktuálnu ponuku služby s uvedením cien môžete nájsť na stránke https://www.casopiskod.sk/predplatne .

Všetky ceny sú uvedené v eurách a vrátane DPH, okrem prípadu, ak je pri popise konkrétneho druhu služby uvedené inak.

  1. Vo všeobecnosti je cena služby stanovená na určité obdobie alebo ako cena za odomknutie, resp. sprístupnenie jedného článku. Súčasťou služby môže byť časovo limitovaná akciová ponuka, ktorá sa bude spravidla vzťahovať iba na určité obdobie, ak nie je v našej osobitnej ponuke uvedené inak.

  2. Zakúpená služba je určená pre jedného používateľa. Pokiaľ nie je v Cenníku uvedené inak, prístup k službe je viazaný na max. tri prehliadače, resp. zariadenia. Ak sa prístup k službe viaže na určitý počet prehliadačov, znamená to, že prístup je obmedzený na stanovený počet webových prehliadačov, t. j. aplikačných softvérov umožňujúcich zobrazenie spoplatnených sekcií e-časopisu kød – konkrétne ø divadle patriaceho Divadelnému ústavu (Google Chrome, Internet Explorer, Edge, Firefox, Opera, Safari a pod.), násobený počtom zariadení, cez ktoré k nim pristupujete. Napríklad, ak pristupujete k službe:
  • prostredníctvom prehliadača Google Chrome cez jeden notebook a
  • prostredníctvom prehliadača Google Chrome cez jeden smartfón a
  • prostredníctvom prehliadača inštalovaného vo vašej smart TV,

Prístup k službe využívate prostredníctvom maximálne troch prehliadačov. Počet prehliadačov sa v aktuálnom čase určuje na základe permanentných cookies uložených v daných zariadeniach na tento účel. Po vymazaní permanentnej cookie zo zariadenia bude pri novom prihlásení zaznamenaná nová cookie a systém tak zaeviduje zvýšenie počtu prehliadačov, preto odporúčame nezmazať už uložené cookies, aby ste predišli prekročeniu povoleného počtu prehliadačov.

Cenu služby môžeme zmeniť z dôvodu podstatnejšej zmeny rozsahu, obsahu a nákladov na poskytovanie. Zmena ceny služby sa netýka už zakúpenej služby.

IV. Platobné podmienky

Službu môžete zaplatiť jedným z nasledujúcich spôsobov:

    • Platobná karta Visa alebo MasterCard
    • Apple Pay
    • Google Pay
    • TatraPay
    • VÚB ePlatby
    • Sporopay
    • Poštová Banka Internet Banking


V. Dodacie podmienky

  1. Služba vám bude sprístupnená bez zbytočného odkladu po úhrade platby za poskytovanú službu, najneskôr však do jedného pracovného dňa od prijatia platby.
  2. Do systému sa musí používateľ zaregistrovať (a svoju registráciu následne overiť prostredníctvom linku v e-maili zaslanom na používateľom zadanú e-mailovú adresu). Touto registráciou si vytvorí používateľský profil a spoplatnená časť webovej stránky mu bude dostupná, t. j. služba bude aktivovaná po úhrade poplatkov v zmysle Cenníka. Na vzniku nároku na službu nie je rozhodujúce, či skutočne službu využívate, reálne využívanie je na vašom slobodnom rozhodnutí.
  3. Ak ste spotrebiteľom, osobitne vás poučujeme, že v dôsledku akceptácie týchto VOP strácate momentom sprístupnenia služby a dodania digitálneho obsahu právo na odstúpenie od zmluvy:
    • i. ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s vaším výslovným súhlasom. Uzatvorením zmluvy o službe nám udeľujete súhlas so začatím poskytnutia služby ešte pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Akceptáciou týchto VOP vyhlasujete, že ste boli riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu strácate právo na odstúpenie od zmluvy;
    • ii. ak poskytovanie digitálneho obsahu, inak ako na hmotnom nosiči, začalo s vaším výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Uzatvorením zmluvy o službe nám udeľujete súhlas so začatím poskytnutia služby ešte pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Akceptáciou týchto VOP vyhlasujete, že ste boli riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu strácate právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu a potvrdzujete, že sme vám poskytli potvrdenie podľa §17 ods. 12 písm. b) zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
  4. V prípade, že je pri určitom druhu služby na vytvorenie zákazníckeho profilu a aktiváciu služby na vašej strane potrebné vykonať ďalšie úkony, budeme vás o tom osobitne informovať. V takom prípade bude služba sprístupnená až vykonaním takýchto dodatočných úkonov.
  5. Ak neboli splnené podmienky udelenia súhlasu spotrebiteľa s poučením o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, právo na odstúpenie od zmluvy ostáva spotrebiteľovi zachované a v prípade odstúpenia od zmluvy v zákonnej lehote je spotrebiteľ povinný uhradiť iba pomernú časť služby za obdobie trvania služby do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.
  6. Vyhradzujeme si právo dočasne pozastaviť váš prístup k službe bez toho, aby to bolo považované za porušenie našich povinností:
    • v prípade, že si to vyžaduje bezpečnosť systému, údržba, revízia, oprava a pod., v prípade zásahu vyššej moci, a tiež v prípade vydania príslušného rozhodnutia správneho alebo iného orgánu,
    • v prípade, že bol prekročený v rámci danej služby povolený počet zariadení, resp. prehliadačov, pričom určovanie počtu prehliadačov je založené na počte permanentných cookies uložených v daných zariadeniach na tento účel.
  7. Žiadame vás, aby ste svoje prístupové údaje k službe udržiavali v tajnosti a chránili ich, pretože ich sprístupnenie iným osobám môže spôsobiť prekročenie povoleného počtu zariadení v rámci daného druhu služby. Ak nám oznámite podozrenie zo zneužitia vašich prístupových údajov, poskytneme vám nové prístupové údaje a prístup k službe prostredníctvom pôvodných prístupových údajov definitívne zablokujeme.

VI. Zodpovednosť za chyby a reklamácie

1. Za porušenie povinnosti zabezpečiť prístup k predplatenej službe sa považuje, ak dôjde k výpadku systému, v dôsledku ktorého ste k službe nemohli pristupovať dlhšie ako 48 po sebe nasledujúcich hodín. Pokiaľ porušíme povinnosť zabezpečiť prístup k službe, bude vám daná služba predĺžená o počet dní, kedy bol prístup k službe nedostupný.

2. Zodpovedáme za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnym prepojením digitálneho plnenia so zložkami vášho digitálneho prostredia alebo začlenením digitálneho plnenia do zložiek vášho digitálneho prostredia (ďalej len „integrácia“), ak

a. bola integrácia vykonaná nami alebo na našu zodpovednosť, alebo

b. ntegráciu, ktorú ste mali vykonať, ste vykonali nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na integráciu, ktorú sme vám poskytli.

3. Nemôžeme niesť zodpovednosť v nasledujúcich prípadoch:

a. Za nemožnosť prístupu k službe spôsobenú technickými vlastnosťami zariadenia, ktoré používate, resp. inými okolnosťami na vašej strane. Medzi takéto vlastnosti zariadenia môže patriť napr. chýbajúca podpora Javascriptu alebo zakázanie plnej funkčnosti Javascriptu v zariadení.

b. Za funkčnosť alebo prevádzkyschopnosť vášho zariadenia.

c. Za škodyspôsobené nevhodnosťou vášho zariadenia na určité použitie.

d. Za škody spôsobené zneužitím vašich prístupových údajov.

e. Za nesplnenie povinností spôsobené v dôsledku okolností zapríčinených vyššou mocou, t. j. ak nie sú závislé od našej vôle a nemôžeme ich ovplyvniť alebo im predísť pri rozumných očakávaniach.

4.Ak si želáte reklamovať chybu prístupu k predplatenej službe, podať sťažnosť alebo iný podnet, môžete tak urobiť prednostne na: kod@theatre.sk v prípade výskytu chyby v lehote desiatich dní.

5. Aby sme mohli vašu reklamáciu vybaviť k vašej spokojnosti, je potrebné v nej uviesť:

a. zrozumiteľný popis reklamovanej chyby,

b. časový údaj o výskyte chyby.

6. Ak nám reklamáciu doručíte e-mailom, odporúčame vám archivovať si e-mailovú správu, ktorá obsahuje vašu reklamáciu. Ak uplatníte reklamáciu písomne v podobe poštovej zásielky, odporúčame vám archivovať si príslušný podací lístok a kópiu listu.

7. Pri uplatnení reklamácie vám vystavíme písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie vo vhodnej forme bezodkladne po vytknutí vady. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musíme ho doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.

8. V potvrdení o uplatnení reklamácie uvedieme lehotu, v ktorej vadu odstránime. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako tridsať dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

9. Ak odmietneme zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia vám písomne oznámime. Ak znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukážete našu zodpovednosť za vadu, môžete vytknúť vadu opakovane a my nemôžeme odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na vaše náklady spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 1 a 2 občianskeho zákonníka.

10. Ako kupujúci môžete uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady digitálneho plnenia aj bez toho, aby ste ich vytkli. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje vaše právo na náhradu škody, ktorá vám z vady vznikla.

11. V prípade, že budeme môcť vašu reklamáciu uznať ako opodstatnenú, vybavíme ju v zákonnej lehote formou adekvátneho predĺženia prístupu k predplatenej službe, o čom vás budeme informovať.

12. Odstránenie vady: Vadu odstránime v primeranej lehote po tom, čo vytknete vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí. Odstránenie vady môžeme odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by nám spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by malo digitálne plnenie bez vady, a na závažnosť vady.

13. Zľava z ceny a odstúpenie od zmluvy: Máte právo na primeranú zľavu z ceny, ak sa digitálne plnenie dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, alebo môžete odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak

a. odstránenie vady nie je možné alebo by nám spôsobilo neprimerané náklady,

b. neodstránime vadu,

c. digitálne plnenie má rovnakú vadu napriek našej snahe vadu odstrániť,

d. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje vaše právo na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo

e. vyhlásime alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez toho, aby sme vám spôsobili závažné ťažkosti.

14. Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty digitálneho plnenia a hodnoty, ktorú by digitálne plnenie malo, ak by bolo bez vád. Ak sa digitálne plnenie dodáva počas dohodnutej doby, máte právo na zľavu z ceny len za čas, v ktorom digitálne plnenie nespĺňalo požiadavky podľa § 852d občianskeho zákonníka.

15. Zľavu z ceny vám vyplatíme do štrnástich dní od dňa, keď ste právo u nás uplatnili. V prípade, ak platbu žiadate zaslať na bankový účet v zahraničí, znášate všetky náklady s tým spojené.

16. Ak sa digitálne plnenie dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, nemôžete od zmluvy odstúpiť, ak je vada digitálneho plnenia zanedbateľná. Po odstúpení od zmluvy ste povinný zdržať sa užívania digitálneho plnenia a jeho poskytovania tretím osobám. Po odstúpení od zmluvy vám môžeme zamedziť ďalšie užívanie digitálneho plnenia (najmä zamedziť prístup k digitálnemu plneniu alebo zrušiť váš užívateľský účet).

VII. Právo odstúpiť od zmluvy

1. Ak ste spotrebiteľom, venujte, prosím, pozornosť informáciám o práve na odstúpenie od zmluvy uvedeným v časti „Dodacie podmienky“ vyššie.

2. Na odstúpenie od zmluvy môžete zaslať e-mail na kod@theatre.sk, následne vám zašleme formulár na odstúpenie od zmluvy.

VIII. Komunikácia

1. Na komunikáciu s našou organizáciou môžete využiť všetky kontakty uvedené v týchto VOP. Prosíme vás však, aby ste prednostne využívali možnosť komunikovať s nami prostredníctvom e-mailu, najmä ako alternatívy k listovým zásielkam ‒ ďakujeme, že šetríte životné prostredie. V prípade akýchkoľvek problémov nás môžete kontaktovať na adrese: kod@theatre.sk.

2. Hromadné oznamy týkajúce sa služby budeme zverejňovať na internetovej stránke www.casopiskod.sk. Pokiaľ možno vopred, inak v primeranej lehote vám takto oznámime napr. aj dočasné pozastavenie vášho prístupu k službe v súlade týmito podmienkami vrátane dôvodu a predpokladaného času pozastavenia. Individuálne vás budeme v prípade potreby kontaktovať primárne prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.

3. Prostredníctvom e-mailu vás s najväčšou pravdepodobnosťou budeme na právnom základe oprávneného záujmu informovať aj o:

  • - aktuálnej ponuke našich služieb, produktov a pod.
  • - možnosti zúčastniť sa na prieskume verejnej mienky.


Ak si neželáte dostávať informácie o ponuke našich služieb a neželáte si byť kontaktovaný(á) s ponukou zúčastniť sa na prieskume verejnej mienky, môžete toto kedykoľvek namietať a kontaktovať nás na našej adrese kod@theatre.sk.

Viac informácií k spracúvaniu osobných údajov nájdete v informačnej povinnosti.

X. Ochrana osobných údajov

1. Vaše osobné údaje chránime v zmysle platných právnych predpisov. Podrobné informácie o tom, ako spracovávame a chránime vaše osobné údaje, obsahuje dokument Zásady ochrany osobných údajov.

XI. Záver

1. Tieto VOP v znení ich nasledujúcich zmien, spolu s dokumentmi, na ktoré priamo odkazujú a ktoré sa považujú za ich imanentnú súčasť, a tiež spolu s objednávkou, predstavujú celú zmluvu medzi vami a našou organizáciou ohľadom služby. Služba a podmienky jej poskytovania sa v celom rozsahu spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to aj v prípade, že nie ste občanom alebo nemáte sídlo či pobyt v Slovenskej republike.

2. Vzťahy, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä, zákonom o ochrane spotrebiteľa, občianskym zákonníkom, zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

3. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP aj bez predchádzajúceho upozornenia. V prípade zmeny VOP sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých VOP, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky zákazníkom a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho. V prípade, ak nebudete súhlasiť s novým znením podmienok, môžete nám doručiť žiadosť o ukončenie prístupu k predplatenej službe. Po zverejnení aktualizovaných podmienok strácajú účinnosť pôvodné podmienky a nadobúdajú účinnosť nové podmienky so zapracovanými zmenami.

4. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01. 09. 2024. Každá ich zmena nadobúda platnosť a účinnosť dňom zverejnenia.

5. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli aktualizované naposledy 01. 09. 2024.