Lukáša Brutovského k voľbe fenoménu odlivu mozgov pre divadelné spracovanie priviedlo uvažovanie o „ne/príslušnosti k rodine, ku komunite, k spoločnosti, národu“, respektíve o tekutosti týchto pojmov. Inscenácia Odliv zároveň završuje vopred neplánovanú trilógiu, ktorej prvé dve časti tvoria inscenácie D1 (pracovný názov)Iokasté, obe realizované v SKD Martin. D1 s Odlivom okrem spôsobu vzniku a poetiky spája aj úzka spätosť so slovenským kontextom. Texty pre všetky tri inscenácie napísal Lukáš Brutovský ako jednoliate textové plochy bez interpunkcie, ktoré boli prerozdelené medzi hercov až vo fáze inscenovania. Takáto textová forma zrejme do istej miery predurčila aj podobu inscenácií, keďže všetky tri sú definované ako javiskové (respektíve divadelné) básne.

Konkrétne v prípade inscenácie Odliv ide o javiskovú báseň o krajine, z ktorej sa odchádza. Východiskový Brutovského text s podtitulom ...

ešte nemáte predplatné?