zdieľať článok
Naštudovať na slovenských javiskách súčasný muzikálový hit, ktorý mal len nedávno premiéru v New Yorku, Londýne alebo v Hamburgu, v mekkách hudobno-dramatického žánru, je často nemysliteľné. Chýbajú financie, technické parametre, vyvstáva otázka spĺňania množstva pre bežného diváka neviditeľných licenčných, prevádzkových a personálnych podmienok, ale aj problém v našich pomeroch vžitého slabého záujmu obecenstva o menej známe muzikály. Aj v aktuálnej sezóne sme sa v slovenských divadlách stretli s novými inscenáciami muzikálov, ale v oboch prípadoch išlo o tituly staršieho dáta. V prešovskom Divadle Jonáša Záborského uviedli prvé slovenské naštudovanie Chicaga (1975) a v marci sme sa na Novej scéne dočkali druhého tuzemského uvedenia Olivera! (1960). S týmito, už klasickými muzikálmi sa aj dnes stretneme v západných, muzikálovo vyspelejších krajinách, sú totiž zárukou kasového úspechu, a to najmä vďaka kvalitnému, rokmi overenému titulu. Na Slovensku sa však nepremenili na strhujúce inscenácie. Problematicky totiž vyznela aj premiéra Olivera!
Muzikál Lionela Barta spracováva v umeleckej skratke sociálny román Charlesa Dickensa Oliver Twist rozprávajúci fascinujúci, no vo vykreslení prostredia realisticko-krutý príbeh o chlapcovi zo sirotinca prechádzajúcom množstvom dobrodružných momentov až po spočinutie v náručí svojho nájdeného starého otca. Bartovo dielo je bohaté na songy, ktoré v muzikálovom prostredí už zľudoveli, a preto patrí dodnes medzi najpopulárnejšie muzikálové tituly na starom kontinente.
Divadlo Nová scéna oslovilo na režijnú spoluprácu po prvýkrát Stanislava Slováka, herca a režiséra pôsobiaceho momentálne na pozícii umeleckého šéfa činohry v Mestskom divadle Brno a niekdajšieho predstaviteľa Billa Sikesa z tamojšieho Olivera! (2005). No práve réžia sa ukázala ako najproblematickejší ...
Článok
predplatné za článok
Mesačné
predplatné za mesiac
Ročné
predplatné za rok