Postava Nikolaja Boženka sprítomňuje v hre motív vojny, ktorý tu však figuruje len vo veľmi všeobecnej rovine, skôr ako leitmotív. Napriek tomu, že autorka pri tvorbe textu vychádzala zo spomienok veteránov vojny v Severnom Kaukaze (známej aj ako čečenská vojna)1, osobitý kontext tohto konfliktu v deji nijako nerozvíja a nedáva mu žiadnu konkrétnu podstatu. Jablonskej hra nie je politickou ani dokumentárnou drámou. Autorka si všíma predovšetkým dosah vojny na psychiku a konanie človeka-vojaka, ktorý po návrate, traumatizovaný svojou skúsenosťou, stráca zmysel života. Nikolaj (Peter Oszlík) trpí nočnými morami. Nedokáže spať a keď konečne zaspí, blúzni o tom, že je na fronte. Na svoje okolie pôsobí záhadne, nerozpráva veľa a pre rôzne klebety, ktoré sa šíria bytovým domom (napríklad, že zabil psa), vzbudzuje v niektorých aj strach. V skutočnosti sa cíti osamelý a nepochopený. Peter Oszlík stvárňuje Nikolaja ako tichého a tajomného muža, ...

ešte nemáte predplatné?