Strata identity tanca

Európska spoločnosť prešla od konca 19. a začiatku 20. storočia v dôsledku priemyselnej revolúcie rôznymi transformáciami. Dostupnejšie vzdelanie, rýchle šírenie informácií a urbanizácia spôsobili, že ľudové umenie, ktorého domovom bolo práve agrárne prostredie späté s rituálmi, mágiou a prírodou, bolo nútené prispôsobiť sa mestskému prostrediu. Urbánny človek však zostal vykorenený, bez rituálneho základu, a toto vykorenenie podporil aj následný technologický rozmach.

Zmenou si prešiel aj tanec. Od technicky dokonalého baletu sa moderný tanec vrátil k svojim rituálnym koreňom. Tanečníci a tanečnice svoje inšpiračné zdroje opäť našli v starovekých kultúrach. Napríklad Isadora Duncan sa inšpirovala antickým Gréckom, Ruth Saint Denis zas starovekým Egyptom. Avšak postupná kodifikácia tanečných techník ako v prípade Marthy Graham alebo Josého Limóna so sebou priniesla vlnu popierania moderny ďalšou generáciou. Následne v postmodernom ...

ešte nemáte predplatné?