Ľubica Čekovská nielen v tomto smere nadviazala na svojich generačných predchodcov Eugena Suchoňa, Jána Cikkera a Juraja Beneša, ktorých opusy uvádzali či dokonca svetovo premiérovali renomované zahraničné scény. Spája ju s nimi aj perfektná znalosť kompozičného remesla, cit pre opernú dramaturgiu v zmysle formy i jej naplnenia a v neposlednom rade autentické „divadelnícke črevo“. 

Dvojdejstvová opera Here I am, Orlando vychádza z románu Virginie Woolfovej Orlando (1928), ktorému literárna veda prisúdila viacero žánrových prívlastkov – historická románová fantázia, lyrická fraška, paródia na viktoriánsky životopis (samotná autorka označila dielo za životopis). Nigel Nicholson, syn Woolfovej dlhoročnej priateľky a istý čas i milenky Vity Sackville-Westovej, ktorej spisovateľka knihu dedikovala, ju nazval „najdlhším a najočarujúcejším ľúbostným listom v literatúre“; autor doslovu k slovenskému prekladu knihy Marián Andričík ho interpretuje ako román o ...

ešte nemáte predplatné?