Režisér Eduard Kudláč a dramaturgička Zuzana Palenčíková pri tvorbe inscenácie prioritne vychádzali zo svojich pocitov strachu a ohrozenia, ktoré boli v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch pravidelnou súčasťou ich životov – práve do tohto obdobia situujú inscenáciu. Podľa ich slov bol pocit ohrozenia v tom čase omnoho naliehavejší ako dnes. Ich strach v detstve a puberte sprítomňovali najmä branné výcviky, po ktorých absolvovaní mali deti vedieť, ako si nasadiť ochrannú masku alebo čo robiť v prípade atomového výbuchu. Inscenácia sa pokúša preniesť tento pocit neustáleho napätia a neistoty na javisko. Tvorcovia priznávajú počiatočnú inšpiráciu Tolstého Vojnou a mierom – pôvodne mala vzniknúť dvojdielna inscenácia dramatizácie, no postupom času od tejto idey upustili. Postavy a reálie Tolstého diela sa im zdali ťažko čitateľné – práve preto si z románu vyberajú len motív mileneckého trojuholníka a vytvárajú nový príbeh. Inscenácia funguje ako mozaika, kde je každý ...

ešte nemáte predplatné?