zdieľať článok
Sedemnásty ročník festivalu Kiosk sa zameral na rozmanité podoby „invázií“. Dramaturgický tím poňal pojem v širokom zmysle slova a jeho význam spresnil ako akékoľvek blízke stretnutie s neznámym, často vzbudzujúcim obavy. Priestor venovali mnohým pálčivým témam, ktoré boli prezentované nekonvenčnými metódami alebo na ne tvorivé tímy nazerali novými perspektívami.
Namiesto v súčasnosti azda najskloňovanejšieho významu invázie ako vojenského vpádu sa tak objavili napríklad invázie stavov fyzickej a psychickej únavy či problematika zásahu človeka do krajiny. Okrem obsahov a foriem sa však téma pripísala i do snahy premeniť podujatie na invazívny živel, ktorý svojou prítomnosťou zasahuje do priestorov mimo divadelných sál.
Interiéry obvyklých festivalových budov Stanice Žilina-Záriečie a Novej synagógy boli tu a tam nahradené vonkajšími lokalitami, ako je napríklad Sad SNP, tržnica či rastlinami pokrytá betónová plocha v blízkosti križovatky. Využitie plenéru umožnilo pôsobivé uchopenie problému v prípade performancie Sonic Highway Motorest umeleckého zoskupenia MFK Bochum (Marlene Ruther, Franziska Schneeberger, Katarína Marková), ktoré sa od roku 2020 zaoberá výskumom automobilizmu. Zatiaľ čo sa v prvej edícii projektu kolektív venoval diaľničnému hluku oblasti Porúria, v slovenskom vydaní upriamil svoju pozornosť na fenomén ...
Článok
predplatné za článok
Mesačné
predplatné za mesiac
Ročné
predplatné za rok