Po období rozkolísanej činohernej dramaturgickej línie v Národnom divadle Košice, ktorá bola spôsobená i temným obdobím pandémie a špecificky zameraným výberom textov, sa do repertoáru činohry opäť dostáva titul s mrazivou a nástojčivou témou. Tentoraz však inscenačný tím zvolil iné divadelné výrazové prostriedky, odlišný dramaturgický kľúč a celkovo principiálne iné divadelné nastavenie. Je to výrazná a zrejmá zmena. Po sérii silných mužských príbehov sa do centra pozornosti dostáva žena. Ale nie ako submisívna obeť, nie ako objekt lásky hlavného hrdinu, ale ako žena bojujúca za svoje práva. A to doslova. Nasnímaná však ostáva cez optiku muža, ktorý je nielen autorom, ale v civilnom povolaní aj právnikom.

Ferdinand von Schirach (nar. 1964) je jedným z najúspešnejších súčasných nemeckých autorov. Je to zaujímavé, ak vezmeme do úvahy fakt, že na literárnom poli debutoval len pred pätnástimi rokmi, a to vo veku štyridsaťpäť ...

ešte nemáte predplatné?