Je paradoxné, že k tejto silne feministicky orientovanej autorke dosiaľ na Slovensku pristúpili takmer výlučne muži – Michal Vajdička (DAB, 2007, Portia Coughlanová), Lukáš Brutovský (SKD, 2023, Hekuba) a naposledy Matúš Bachynec vo svojej košickej inscenácii; spomenúť však treba aj inscenované čítanie Mariany Luteránovej pri príležitosti Svetového dňa divadla 2025, a to z úryvkov nových prekladov Carrovej hier v zborníku Láska a lúčenie, vydanom v Divadelnom ústave.

Režisér Matúš Bachynec a dramaturgička Martina Mašlárová siahli po trochu obmenenom, ale tematicky a najmä emocionálne zintenzívnenom príbehu o obete nevinného dievčaťa Ifigénie. Marina Carr totiž prepísala mýtus známy predovšetkým z Aischylovej trilógie Oresteia a Euripidovej tragédie Ifigénia v Aulide do paralelnej verzie, kde však „aj napriek jej snahám zlomená matka Klytaimnéstra nedokáže odpustiť ...

ešte nemáte predplatné?