zdieľať článok
V závere roka 2024 mali krátko po sebe premiéru dve inscenácie režiséra Šimona Spišáka. V novembri uviedlo Bábkové divadlo Žilina Krásku a zviera a o mesiac neskôr Slovenské komorné divadlo Martin Tajný lodný denník. Diela nesú isté spoločné znaky Spišákovho divadelného rukopisu, no majú rozdielne východisko, zámer, a teda aj vyznenie. Kým v žilinskom prípade ide o silnú tému, v martinskom o číru hravosť.
Príbeh z Tenerife
Kráska a zviera sa môže javiť ako obligátny titul. V tvorbe pre deti sa objavuje pravidelne. To, ako uchopili predlohu Šimon Spišák a dramaturgička Veronika Gabčíková v Bábkovom divadle Žilina, je však vskutku originálne. Išli k jej koreňom – k prvej verzii rozprávky od autorky Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve z roku 1740 a pracovali aj s historickými reáliami, ktorými sa francúzska autorka inšpirovala. Hlavným motívom inscenácie nie je samotný príbeh o princovi – netvorovi a krásnej dievčine, ktorá ho svojou láskou vyslobodí zo zverskej podoby. Najdôležitejšie je tu posolstvo o skutočnej kráse, ktorá sa ukrýva vnútri. Tento názor zaznie počas predstavenia veľakrát. Nejde len o princa, ale napríklad aj o čarodejnicu, ktorá ho pre jeho pýchu premení na zviera. Predstaví sa ako krásna čarodejnica, no jedným dychom dodáva, že to nie je dôležité. Jej kliatbu zlomí Belle, ...
Článok
predplatné za článok
Mesačné
predplatné za mesiac
Ročné
predplatné za rok