článok
recenzie – domáce | 30. 7. 2024 | Dominika Dudášová
O Terezke, ktorá zachránila rodičov bez smartfónu
zdieľať článok
Je paradoxné, že práve pred začiatkom tohto predstavenia si rodičia s deťmi zdokumentovali svoju rodinnú návštevu divadla na svoje smartfóny. Bolo by však pokrytecké tvrdiť, že ja som si ten svoj vypla ihneď po usadení sa do hľadiska. Nevypla. Skontrolovala som sociálne siete, odpísala na viacero správ a až s úvodnou žiadosťou divadla o vypnutie mobilných telefónov som si nastavila letový režim. Inscenácia Terezka a Stratočas tlmočí myšlienky straty ľudského kontaktu v dôsledku nadužívania moderných technológií a online priestoru.
Dobrodružná rozprávka o Bratislave v Divadle P. O. Hviezdoslava dopĺňa dramaturgický zámer inštitúcie – prinášať inscenácie o hlavnom meste. V prípade Terezky a Stratočasa využívajú tvorcovia najmä narážky na bratislavské osobnosti (vynálezca Wolfgang Kempelen, ktorý zostrojil napríklad šachový automat či hovoriaci stroj) a postavy z povestí (vodník, čert, rusalka Rosava), ale aj lokálny humor (neexistujúce bratislavské metro), ktorý prerastá do celoslovenských reálií (nedokončená diaľnica D1). Zmienky o popredných osobnostiach a rozprávkových bytostiach majú edukačný a zábavný charakter pre deti, zatiaľ čo humor je určený predovšetkým dospelému divákovi.
Samotný príbeh má jednoduchý dej. Úlohou hlavnej hrdinky je zachrániť obyvateľov mesta od vírusu, ktorý vypustil Stratočas. Viktória Šuplatová vo svojej interpretácii zdôrazňuje Terezkino dospievanie prostredníctvom trúfalého odvrávania matke, ale aj odhodlania a vytrvalosti ...
Článok
predplatné za článok
Mesačné
predplatné za mesiac
Ročné
predplatné za rok