zdieľať článok
Slovenská divadelná scéna sa v poslednom období čoraz viac otvára doteraz marginalizovaným oblastiam. Stále však v dramatickej „Pandorinej skrinke“ zostáva ešte veľký okruh málo diskutovaných fenoménov. Nezávislý divadelný súbor H.R.H. sa od začiatku zameriava práve na zobrazovanie „nepopulárnych“ spoločenských javov – život detí v sociálne slabých podmienkach, intolerancia a neznášanlivosť voči minoritám či kolektívna vina. V najnovšej inscenácii Medza medzi nami zviditeľňujú problematiku spontánnych potratov, avšak od všeobecnej roviny sa prvýkrát presúvajú do sfér rýdzo osobnej spovede.
„Na tehotenstvo nájdete desiatky kníh, stovky odkazov a tisíce rád. O tom, ako bude prebiehať potrat, vám povedia iba lekári. A nikto nehovorí o psychickej či fyzickej bolesti, o kolísaní hormónov...“ 1
Reflektovanie tém súvisiacich s prežívaním žien v spoločnosti či so ženským telom ako takým sa na našej scéne v poslednom období objavuje čoraz častejšie. Napríklad Divadlo NUDE má celú sériu takýchto inscenácií od Mama ma má_ _ _ _2 cez Ľúbim ťa a dávaj si pozor (kde bolo tematizované nielen materstvo, ale aj neschopnosť otehotnieť, umelé oplodnenie či popôrodná depresia) až po Cukrovú vatu a jej pokračovanie Cukrová vata: Party Is Over. V poslednej zmienenej bola jednou z autoriek a účinkujúcich Heidi Šinková, ktorá bola v čase tvorby a premiéry tehotná. Režisérka Veronika Malgot tiež pravidelne spracováva témy spojené s materstvom a vlastným autentickým prežívaním ...
Článok
predplatné za článok
Mesačné
predplatné za mesiac
Ročné
predplatné za rok