článok
rozhovory | 13. 5. 2025 | Marek Godovič
Martin Husovský: K dialógu v hudbe môže prísť aj napriek hluku a kriku
zdieľať článok
Tvorivý zásah Martina Husovského prenikol nielen do popu, v ktorom sa stal známym širšiemu publiku, ale v posledných rokoch ho čoraz viac môžeme počuť aj v divadle. Tento vyhľadávaný a oceňovaný autor scénickej hudby sa stal spolutvorcom mnohých inscenácií na Slovensku, v Poľsku či v Českej republike. Jeho aktivity prekrývajú rôzne komunity a s jeho tvorbou sa môžeme stretnúť na divadelných či hudobných javiskách, v rádiu či vo worshipových projektoch.
Na slovenskej hudobnej scéne sa pohybuje mnoho hudobníkov, ktorí hudbu neštudovali. Martin Ďurinda je absolventom farmácie, Paľo Habera ekonómie, enkláva architektov sa zasa nachádza v skupinách Para či Korben Dallas. Ty si vyštudoval masmediálne štúdiá. Ako si sa k nim dostal?
Po absolvovaní gymnázia ma prijali na konzervatórium, ale po dvoch rokoch som to vzdal. Dnes by som ho možno rád doštudoval, ale človek musí prejsť dlhú cestu, aby zistil, čo naozaj potrebuje. Na konzervatóriu som sa dosť trápil a hlavne sa mi rozbiehala kapela, takže som sa chcel vrátiť do Prešova, kde ma prijali na masmediálne štúdiá. Bola to škola, kde nebola matematika a bola súčasťou katedry estetiky a slovenského jazyka. Nechcem sa chváliť, ale som vyštudovaný jazykovedec. Ale na škole som sa venoval predmetom, ktoré mi pomohli aj pri hudobnej tvorbe – či to bola psychológia, alebo estetika. Štúdium mi tiež umožnilo pochopiť štruktúru slovenského jazyka, jeho ...
Článok
predplatné za článok
Mesačné
predplatné za mesiac
Ročné
predplatné za rok