zdieľať článok
Snehová kráľovná a čierne zrkadlo v scénickej interpretácii Andreja Kalinku mala premiéru 17. októbra 2025 v Bratislavskom bábkovom divadle. Táto intermediálna inscenácia je jedným z experimentov BBD a jej výsledok prináša niekoľko zaujímavých a nemenej zásadných otázok.
V praxi vidíme, že nie všetko, čo sa udeje na pôde bábkových divadiel, je divadlom oživenej formy – ako si zvykáme na nové pomenovanie súčasného bábkového divadla, vyhýbajúc sa terminologickým nezrovnalostiam. Stretávame sa s dominanciou herca, ktorý nahradil bábkoherca, herca s bábkou, animátora. Bábkoherec sa niekedy stáva performerom, hudobným interpretom, prezentuje divadlo pohybu, vstupuje do profesionálnych umeleckých sfér iných scénických/performatívnych umení, často však nie s úplne dokonalým potenciálom a výsledkom.
V pestrom zornom poli súčasného bábkového divadla sa dnes objavuje širšie spektrum výrazových prostriedkov, no podstatou existencie druhu je rešpektovanie určitých zákonitostí a kontinuita nielen v názve divadla. Ak hovoríme o súčasnom divadle oživenej formy/hmoty, ide zároveň o divadlo performujúceho objektu – ako to vyjadril už v roku 1983 vo svojej knihe o semiotike americký antropológ a etnograf ...
Článok
predplatné za článok
Mesačné
predplatné za mesiac
Ročné
predplatné za rok