Notoricky známe divadelné hry sú často pre tvorcov pascou. Zvlášť tie učebnicové či rovno maturitné, ktoré patria k všeobecnému prehľadu. Modelový divák spravidla ovláda text a od tvorcov očakáva originálnu interpretáciu. Žiada si pridanú hodnotu, no zároveň nie dekonštrukciu originálu. To v Prešove platí zvlášť pre rusínske Duchnovičovo divadlo, ktorého publikum má úplne inú sociologickú charakteristiku ako jeho slovenský náprotivok – Divadlo Jonáša Záborského. V DAD-e je to viac o divadle ako o spoločenskej udalosti, prevažujú mladí návštevníci, výrazne sú zastúpení študenti, ktorí na predstavenia prichádzajú dobrovoľne. Aj preto bola voľba Beckettovej tragikomédie krokom správnym smerom – v ústrety divákom, ktorí sú otvorení aj náročnejším titulom a nechodia sa do divadla len zabaviť.

Na prvý pohľad sa zdá, že režisér Rastislav Ballek pristúpil k dramatickej pôvodine s veľkým rešpektom. Svoj koncentrovaný javiskový tvar ...

ešte nemáte predplatné?