Ak boli v minulosti roky, keď si dramaturgia podujatia v odborných kruhoch vyslúžila pomerne ostrú kritiku, tentoraz uspokojila aj náročné publikum. Zvlášť slovenské účastníctvo mohlo pookriať na predstaveniach kvalitne zostaveného zahraničného programu. Kým kedysi nám českí susedia závideli našu Divadelnú Nitru,1 ktorá sa zvykla konať v rovnakom období ako plzenský festival, už niekoľko rokov je situácia opačná. Nitra takmer zmizla z mapy festivalov, na ktoré sa húfne chodí za mimoriadnym divadlom, čo zvlášť platí po nedávnej organizačnej zmene (tá priniesla presun termínu podujatia na jún a neveľmi šťastné rozdelenie programu medzi tri rôzne mestá). Navyše, vo svetle politickej situácie je budúcnosť Divadelnej Nitry a vôbec akejkoľvek progresívnej kultúry u nás značne neistá – zahraničná divadelná turistika sa tak možno stane ešte o čosi rozšírenejším fenoménom.

Plzeň feministická...

Hoci dramaturgia ...

ešte nemáte predplatné?