zdieľať článok
Asi nič. Nedýcha, nerozpráva a nevie sa posadiť. Matilda je figurína, ktorej chýba jedna ruka. Do bytu dvoch bratov – Marcela a ...? – prichádza s Alicou, Marcelovou snúbenicou. Kus plastu predstavuje v živote Marcelovho brata, ktorého meno ostáva po celý čas nevyslovené, významnú zmenu. Napriek jej nepriaznivému osudu v závere inscenácie bola katalyzátorom mnohých udalostí v živote oboch bratov. Inscenáciu Nezmyslov zbavení Mladého divadla v réžii Kristiána Kozmenka uviedlo Štúdio 12.
Najvýraznejším prvkom scény inscenácie je pingpongový stôl, ktorý slúži nielen na jeho pôvodný účel, ale aj ako vešiak či dvere do izby o tri roky staršieho, izolujúceho sa brata (Kristián Kozmenko). Herci a herečky čiastočne využívajú aj priestor hľadiska. Najdôležitejšími udalosťami, ktoré sa uskutočňujú v bezprostrednej blízkosti publika, sú stretnutia staršieho brata s jehovistkou Biankou (Karin Tužinská). Priblíženie sa k divákom je v rozpore s charakteristikou postavy, ktorá strávila v domácej izolácii takmer tri roky. Na úvod inscenácie sa o dôvodoch jeho vyhýbania sa ľuďom nedozvieme takmer nič; nevieme, či ide o sociálnu úzkosť, dôsledok rozchodu, alebo inú udalosť. Kozmenko, ktorý stvárňuje brata v izolácii, postavu kreuje na jednej strane ako utiahnutého a depresívneho takmer tridsiatnika bez vízie o budúcnosti, na druhej strane prejavuje istý záujem o svet okolo seba (najmä keď mu Marcel zo žartu opisuje ...
Článok
predplatné za článok
Mesačné
predplatné za mesiac
Ročné
predplatné za rok